مقالات سرور

بررسی سرورهای HP سری ML و DL

سرور hp سری ML

به سرورهای ایستاده یا Tower Series، سرورهای ML می‌گویند که مخفف کلمه Modular line می‌باشد. از سرورهای مخصوص بیزینس‌ها و کسب و کارهای کوچک، می‌توان به سرور hp سری ML اشاره کرد.

عدم وابستگی به رک از بهترین مزیت سری ML است که میتواند راهکار مناسبی در شرکت‌های کوچک باشد. برای دفاتر و شرکت‌هایی که در حال توسعه و رشد هستند، سرورهای HP Proliant که در رده ML تولید می‌شود مناسب است، و این مورد قابل ذکر است که قدرت پردازشی این سرورها به اندازه قدرت سرور hp سری DL نمی‌باشد.

سرورهای ML در سه گروه 100، 300، 500 تولید می‌گردند.

به عنوان مثال سری‌های ML100 و ML300 را می‌توان نام برد که در سری ML قرار دارند. البته سری ML500 هم از سری این سرورها بود که از چرخه تولید شرکت HP خارج شده است.

سرور hp سری ML100

سرور hp سری ML بسیار ساده، مناسب برای دفاتر با فضاهای کوچک کاری و قابلیت اطمینان و گسترش را با کمترین هزینه ارائه می‌دهد، و برای Networking File and Print Shared Internet Access HPC Clusters که دارای مدل‌های ML110 و ML150 می‌باشد، قابل استفاده است.

سرور hp سری ML300

انعطاف پذیری بالا در میزان حافظه و I/O و مدیریت پیشرفته از راه دور، قابلیت پشتیبانی از یک یا دو پردازنده، قابلیت و کارایی گسترش بالا.

این سرور اچ پی سری ML مناسب برای افرادی که دنبال هزینه نگهداری و انرژی کم هستند، دسترسی اشتراکی به فایل،اینترنت،شبکه بندی پرینت هستند، نیازمند به پاسخگویی مطمئن هستند، با کمترین هزینه به یک پیکربندی درست برسند، دفاتر یا شعبات از راه دور دارند، و از PC به جای سرور استفاده می‌کنند.

سرور اچ پی سری DL

به سرورهای خوابیده و مخصوص رک، سرورهای DL می‌گویند که مخفف کلمه Density Line می‌باشد.

این سرور اچ پی با سایز متوسط با قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا بسیار پر قدرت بوده و مناسب پردازش‌های متنوع و کسب و کارهای متوسط یا بزرگ است که برای استفاده باید در رک قرار گیرد.

مدل های 100، 300، 500، 700 و 900 را می‌توان در سرور DL نام برد. و از پرفروش‌ترین مدل‌ها از سری DL سرور HP می‌توان به PROLIANT DL380 (برای محیط‌های دارای رک) اشاره کرد. طراحی این سرورها بر اساس پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O است.

سری DL100

این سری از سرور اچ پی با قابلیت پشتیبانی دو پردازنده بسیار ساده و کم هزینه و برای دفاتر کوچک با معماری تک یونیت مناسب بوده است.

سری DL300

مناسب برای دیتاسنترها و دفاتر بزرگ، با قابلیت پشتیبانی دو پردازنده، در مدل‌های متفاوت و متنوع است.

برای Front-Email Database ،End Network Application HP که دارای مدل‌های DL385 , DL370 , DL360 , DL320 و DL380 می‌باشد قابل استفاده می‌باشد.

سری DL500

برای پردازشهای سنگین و برنامه های کاربردی که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند، این سری از سرور اچ پی HP قابل توسعه با قابلیت پشتیبانی از چهار پردازنده ایده‌آل را دارد.

برای افرادی که دیتاسنتر هدف آن‌هاست و به دنبال تنوع زیاد در سرورهای خود هستند،سرورهای DL بسیار مناسب است.

و همچنین افرادی که نیازمند به HPC، بیزینس و کسب و کاری که شامل :

ایمیل، مجازی سازی و پیام رسانی و شبکه بندی، نیاز اصلی آن‌ها باشد، که هدف آن‌ها حافظه هوشمند، و دارای رک هست. نیز نیازمند پاسخگویی مطمئن و ظرفیت استوریج داخلی بیشتر و داشتن هسته های بیشتر در پردازنده است.

 

شما می توانید با وارد شدن به فروشگاه ایران اچ پی سرور، علاوه بر دریافت اطلاعات در مورد خرید سرور HP سری ML استوک و فروش سرور HP سری DL با بهترین قیمت و دیگر تجهیزات مورد نیاز را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *