مقالات سرور

درباره سیستم ورک استیشن چه میدانید؟

درباره سیستم ورک استیشن چه میدانید؟

کامپیوتر یا رایانه‌هایی با قدرت بالا و سیستم پردازشی حرفه‎‌ای که یک یا چند کاربر می‌تواند پردازش‌های سنگین خود را روی آن پیاده کند را ورک استیشن (Workstation) و به اختصار به آن (WS) می‌گویند.

کامپیوتر ورک استیشن یک کامپیوتر به عنوان یک کامپیوتر اختصاصی، برای یک یا چند گروه از کاربران و متخصصان (دانشمندان، معماران، مهندسان، طراحان گرافیک و …) است، که زمینه فعالیت آن‌ها بسیار حرفه‌ای و تجاری است، و بسیار مناسب بوده که این نوع کامپیوتر نسبت به کامپیوترهای شخصی (PC) از یک یا چند نمایشگر، سخت افزارهای مقاوم و مطمئن و پردازنده‌هایی با قدرت بیشتر تشکیل شده است.

مزایای کامپیوتر ورک استیشن‌ها

از اصلی‌ترین‌ ویژگی می‌توان به توانایی انجام چند کار به طور همزمان یا استفاده چندین کاربر از یک نرم افزار اشاره کرد که علت این توانایی اضافه شدن تعداد RAM بیشتر و افزایش درایوهای مختلف می‌باشد. این قابلیت‌ها در کامپیوتر شخصی (PC) به ندرت دیده می‌شود.

از سیستم ورک استیشن (Workstation) برای طراحی، تصویرسازی و کار با داده‌های پیچیده از جمله:

ارائه نمودارهای ریاضی پیچیده، نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر (CAD)، ویرایش عکس‌ها، رندر کردن تصاویر و انیمیشن‌سازی که از حجم پردازشی بالایی برخوردار هستند استفاده میکنند.

سیستم ورک استیشن (Workstation) با ارائه ابزارها و تجهیزات به بازار برای همکاری بین تیم‌ها و انجام کارهای سنگین شامل :

  • انجام محاسبات با سرعت بالا
  • ساخت تصاویر سه بعدی
  • بهره گیری از چند نمایشگر و ذخیره سازی در مقیاس بالا

برای اولین بار در بخش‌های صنعتی توسعه پیدا کرد.

امروزه با آمدن کامپیوترهای شخصی که از قابلیت خوبی برای انجام کارهای گروهی برخوردار است، استفاده از سیستم ورک استیشن (Workstation) بسیار کم شده است، علاوه بر این هزینه‌های بین یک کامپیوتر شخصی با آخرین فن‌آوری و یک ورک استیشن با کیفیت بالا و خوب، بسیار کم شده است، گاها کامپیوترهای شخصی با قدرت سخت افزاری بسیار بالا در حد یک ورک استیشن ساخته می‌شود ولی این امکان را دارد که این کامپیوترها بین کاربران توانایی ارتباط نداشته باشند.

کامپیوتر ورک استیشن اچ پی دارای قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده سری زئون و اینتل است، که از کارایی و سرعت و امنیت بالایی برخوردار است.

شما عزیزان می‌توانید برای خرید ورک استیشن دست دوم به فروشگاه ایران اچ پی سرور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *